ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΩΝ

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΣΩΚΡΑΤΗΣ /
COMENIUS
Δράση 1

 

 

 

 

Τίτλος: “ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

 ΣΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ &  ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ”

 

 

 

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΠΟ:


ΕΛΛΑΔΑ : ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΩΝ (συντονιστικό)


-ΑΘΗΝΑ     


ΣΛΟΒΑΚΙΑ : GYMNASIUM MARTINA KUKUCINA

-ΡΕΒΟΥΤΣΑ

ΙΣΠΑΝΙΑ : I.E.S FCO DE GOYA – LA ELIPA

-ΜΑΔΡΙΤΗ

 

 
ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΤΗ 2003 - 2006

 

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ   ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

Κατά το πρώτο έτος 2003 – 2004:
ΧΩΜΑΤΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ
ΚΟΥΡΟΥΣΗ ΜΑΡΙΑ
ΜΑΧΑΙΡΑ ΜΑΛΑΜΑ

ΒΑΓΟΥΡΔΗ ΑΡΙΑΝΑ

 

Κατά τα δυο επόμενα έτη 2004 – 2006:

ΧΩΜΑΤΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ

ΚΟΥΡΟΥΣΗ ΜΑΡΙΑ

ΣΟΥΛΗ ΑΝΝΑ

 

 

 

 

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

 

Κατά την διάρκεια των τριών ετών 2003 – 2006 συμμετείχαν:

 

Γαϊτανίδου Ανδριανή, Γεροντίδη Δέσποινα, Γκόγκου Φιλισία, Δέδε Αλίκη, Ηλιοπούλου Μαριάντζελα, Καπνίση Σοφία, Κεσίδη Βέρα, Κουτά Βίκυ, Δεμερούτης Βασίλης, Κόντος Κώστας, Μάντζιου Δανάη, Νούσκα-Βαρελά Δανάη, Παναγόπουλος Αλβέρτος, Χοενσάιντ Αντώνης, Παπαλέξη Χριστίνα, Παρασκευαΐδου Βίκυ, Ρεπούση Ελπίδα, Ρεπούσης Οδυσσέας, Σιδηροπούλου Μαρία, Στανίτσας Γεράσιμος, Τζίνης Κώστας, Τράκας Θεόδωρος, Τσαβαλάς Γιάννης, Τσολερίδη Χριστίνα, Αλεξάνδρου Χριστιάνα, Βαρελά Μαρίνα, Βερίκης Αλέξης, Δέδε Ιωάννα, Δεμέστιχα Κωνσταντίνα, Δημάκη Άντζελα, Καραευαγγέλου Μαρίνα, Καράμπελας Πέτρος, Μισσιρά Δήμητρα, Μίχα Αγγελική, Χούμος Μάριος, Πάτση Ειρήνη, Ράνιου Μαρία.

 

 

 

 

ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ

Το θέμα υπογραμμίζει την πεποίθηση μας για συνειδητοποίηση της Ευρωπαϊκής πολιτιστικής ποικιλομορφίας και των ομοιοτήτων της καθώς και της Ευρωπαϊκής διάστασης στην εκπαίδευση. Σημαντικό ρόλο έπαιξε η ιστορική εξέλιξη των επιστημών από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα και πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν αυτές στην έρευνα και τη διδασκαλία.

ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

 

§         Γνωριμία” με τους Ευρωπαίους επιστήμονες, προσωπικότητες οι οποίες έθεσαν τη ζωή τους, στην υπηρεσία της ανθρωπότητας.

§         Η ανάπτυξη δεξιοτήτων για την κατασκευή ομοιωμάτων σημαντικών ανακαλύψεων.

§         Η ανάγκη γνώσης ξένης γλώσσας για ύπαρξη επικοινωνίας μέσω νέων τεχνολογιών.

§         Η βελτίωση ποιότητας των παιδαγωγικών – διδακτικών μεθόδων μέσα από την ανταλλαγή απόψεων με τους εταίρους εκπαιδευτικούς, δημιουργεί ευκαιρίες για καλύτερες προσωπικές σχέσεις αμβλύνοντας τυχόν διαφορές νοοτροπίας, κουλτούρας, πολιτισμού.

§         Το πνεύμα συνεργασίας μεταξύ των λαών, καλλιεργεί την Ευρωπαϊκή συνείδηση και προωθεί την ειρηνική συνύπαρξη των λαών.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Κατά το σχολικό έτος 2003-2004, και στα πλαίσια του προγράμματος, δημιουργήθηκε  μια Ομάδα συναδέλφων και μαθητών με «μεράκι» για εκπαιδευτικά προγράμματα, σε συνεργασία με άλλα Ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά ιδρύματα, έχοντας κοινούς στόχους και σκοπούς.

Πρώτα «γνωριστήκαμε» μέσω διαδικτύου ανταλλάσσοντας βιογραφικά μεταξύ των συναδέλφων όλων των εταίρων που μετέχουν στην σύμπραξη αυτή. Η Ομάδα χωρίστηκε σε υποομάδες ανάλογα με τα ενδιαφέροντα που έδειξαν οι μαθητές κατόπιν ερωτηματολογίου. Έπειτα από τρεις μήνες έρευνας και αναζήτησης των μαθητών, φάνηκαν οι πρώτοι «καρποί» της εργασίας που είχαμε θέσει ως σκοπό.

Πραγματοποιήσαμε συνάντηση όλων των εταίρων για το σχέδιο δράσης,  στην Μαδρίτη, συζητώντας για την μέχρι εκείνη τη στιγμή πορεία των εργασιών, αξιολογώντας έτσι αυτές καθώς και για τις επόμενες κινήσεις μας.

Ο πρώτος χρόνος της σύμπραξης μεταξύ των Ιδρυμάτων, δεν παρουσίασε σαν τελικό εκπαιδευτικό υλικό «τίποτα άλλο», παρά μόνο τις εργασίες των μαθητών που προέκυψαν από τις αναζητήσεις τους, πάνω σε αρχαίους Έλληνες επιστήμονες, αναμένοντας έτσι περισσότερη και πιο γλυκιά κούραση για το σχολικό έτος 2004 – 2005.

 

 

Κατά το σχολικό έτος 2004-2005, ομάδα 25 μαθητών αναζήτησε τις πληροφορίες για την επίτευξη στόχων του σχεδίου προγράμματος, μέσω βιβλιογραφίας και Internet.

·       Δημιουργήσαμε  ερωτηματολόγιο, που απευθυνόταν στην μαθητική κοινότητα, για εξαγωγή συμπερασμάτων, σχετικά με την ζωή και το έργο των Αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων.

·       Βρήκαμε στοιχεία για την ζωή και το έργο σημαντικών Αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων.

 

·       (Θαλής, Δημόκριτος, Ευπαλίνος, Ευκλείδης, Αρχιμήδης, Ερατοσθένης, Πλάτωνας, Σωκράτης, Αριστοτέλης, Πτολεμαίος, Ήρωνας).

·       Δημιουργήσαμε πίνακα δραστηριοτήτων της Ομάδας Comenius (ταμπλό).

·       Δημιουργήσαμε ιστοσελίδα στον δικτυακό χώρο www.scientists.host.sk και

·       καταχωρήσαμε:

α) πληροφορίες για τις χώρες που συμμετέχουν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα Comenius,

·       β) εργασίες σχετικά με τις δραστηριότητες όλων των εταίρων, στην μητρική και στην αγγλική γλώσσα.

 

Πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω επισκέψεις:

·       Επίσκεψη των Ισπανών και Σλοβάκων εταίρων μας στην Αθήνα, τον Οκτώβριο 2004.

·       Επίσκεψη της Ομάδας μας στο Μουσείο Τηλεπικοινωνιών του Ο.Τ.Ε, στην Κάτω Κηφισιά.

·       Επίσκεψη στο Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας, στο Ζεφύρι.

·       Συνάντηση της Ελληνικής Ομάδας με τους εταίρους στην Μαδρίτη, τον Απρίλιο 2005.

 

Κατά το σχολικό έτος 2005-2006, ομάδα 15 μαθητών, ανέλαβε την εύρεση, επεξεργασία και παρουσίαση των ενοτήτων και υποενοτήτων με τις οποίες ασχοληθήκαμε την τρέχουσα σχολική χρονιά:

Ενότητες

¬Αρχαία πλυντήρια μεταλλευμάτων Λαυρίου.

¬Αρχαία Ελληνική ναυπηγική.

¬Ιατρική στην αρχαία Ελλάδα.

 

Υποενότητες

¬Ο ορυκτός πλούτος της Λαυρεωτικής.

¬Εγκαταστάσεις των μεταλλείων του Λαυρίου.

¬Η εργασία και η ζωή των δούλων και των ελευθέρων πολιτών στα μεταλλεία του Λαυρίου.

 

¬Κωπήλατα και ιστιοφόρα πλοία από το 3000 π.Χ

¬Αρχαία εμπορικά και πολεμικά πλοία.

 

¬Λαϊκοί θεραπευτές.

¬Ασκληπιεία.

¬ «Επιστήμονες» γιατροί  – «Ιατρικές σχολές».

¬ «Ιατρικές Σχολές»

       α) δογματικοί,

       β) εμπειριστές,

       γ) μεθοδικοί,

       δ) πνευματικοί,

       ε) εκλεκτικοί.

 

 

 

Πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω δράσεις:

 

¬Δημιουργία πίνακα ανακοινώσεων.

¬Επίσκεψη στο Λαύριο.

¬Έρευνα και ανεύρεση στοιχείων για τα θέματα μας.

¬Καταχώρηση δεδομένων, στον δικτυακό χώρο.

 

 

¬5 – 9 / 5 / 2006. Επίσκεψη Ελληνικής ομάδας στην Revuca, Slovakia.

¬23 – 28 / 6 / 2006. Επίσκεψη Σλοβάκων και Ισπανών εταίρων, στην Αθήνα.