ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ

«Λαογραφία- Λαϊκός Πολιτισμός»

Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2005, ώρες: 16.30 – 20.30

1ο Γυμνάσιο Βούλας ( Ξενοφώντος και Περικλέους, 16673 ΒΟΥΛΑ)

Οργάνωση

Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Ανατολικής Αττικής,  Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Δ’ Αθήνας,

και 1ο Γυμνάσιο Βούλας

σε συνεργασία με Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πρόγραμμα ΜΕΛΙΝΑ

 

 

 

   

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

Προσέλευση-Εγγραφές στα Εργαστήρια: 16:30 – 16:45

 

16:45- 18:30 Α’ Συνεδρία:

Προεδρείο: Άγγελος Βαλλιανάτος – Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 1 και Σύμβουλος Παιδαγωγικής Ευθύνης του 1ου Γυμνασίου Βούλας, Γεώργιος Βακαλής  Προϊστάμενος 3ου Γραφείου Δ’ Αθήνας ΔΔΕ, Μαρία  Σούκου- Υποδιευθύντρια 1ου Γυμνασίου Βούλας, Γεώργιος Σταμπέλος Αντιδήμαρχος Δήμου Βούλας και Πρόεδρος Σχολικής Επιτροπής 1ου Γυμνασίου Βούλας.

 

16:45 – 17:00 Καλωσόρισμα Βασίλης Ψαλλιδάς, Δ/ντης 1ου Γυμνασίου Βούλας

·          Μαρία Χαντζή Υπ Πολιτιστικών ΔΔΕ Δ Αθήνας και Νίκος Γκόβας Υπ Πολιτιστικών ΔΔΕ, Αν. Αττικής

Πρωτοβουλία για ένα νέο εκπαιδευτικό πολιτιστικό πρόγραμμα στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση         

 

17:00 – 18:30Κεντρικές Εισηγήσεις,

·          Μηνάς Αλ. Αλεξιάδης, Καθηγητής Λαογραφίας Πανεπιστημίου Αθηνών: «Θεωρητικά Ζητήματα Λαογραφίας και Παραδοσιακή και Σύγχρονη (Νεωτερική) Φιλολογική Λαογραφία»

·          Ρέα Κακάμπουρα , Δρ. Λαογραφίας, Λέκτ. Πανεπιστημίου Αθηνών «Μεθοδολογία της διδασκαλίας του λαϊκού πολιτισμού ως πεδίου διαπολιτισμικής εκπαίδευσης»

·          Νίκος Παίζης, Συντονιστής Προγράμματος ΜΕΛΙΝΑ «Πολιτιστική κληρονομιά: το θέμα, το βίωμα, η αποδοχή»

 

 

18.30 – 18.50Διάλειμμα,        

 

17:40 – 20:40 Β’ Συνεδρία: Εργαστήρια (παράλληλες συνεδρίες):

·          Εργαστήριο 1: Μηνάς Αλ. Αλεξιάδης Γραπτός και Προφορικός λόγος στην Παραδοσιακή και Σύγχρονη (Νεωτερική) Φιλολογική Λαογραφία (Θεωρητική - Μεθοδολογική Προσέγγιση και Συζήτηση). Α. Παροιμίες, Β. Αινίγματα, Γ. Παραμύθια, Δ. Νανουρίσματα, Ε. Λαϊκές Αυτοβιογραφίες, ΣΤ. Λαϊκή Ποίηση και Ζ. Λαϊκός Τύπος
·          Εργαστήριο 2: Ρέα Κακάμπουρα και Μαρία Χαντζή«Μέθοδος και προτάσεις διδασκαλίας του λαϊκού πολιτισμού στην εκπαίδευση»

·          Εργαστήριο 3: Νίκος Παϊζης και Νίκος Γκόβας«Πολιτιστική κληρονομιά: το θέμα, το βίωμα, η αποδοχή»

 

 

19:50 – 20:30Γ’ Συνεδρία: Αναφορές Εργαστηρίων, Συζήτηση, Λήξη εργασιών

Προεδρείο: Μαρία Χαντζή – Υπεύθυνη Πολιτιστικών ΔΔ Δ΄ Αθήνας, Νίκος Γκόβας Υπεύθυνος Πολιτιστικών ΔΔ Αν. Αττικής.

 

Οργανωτική Επιτροπή:

Απόστολος Παπακωνσταντίνου, Δ/ντης ΔΔΕ Ανατ. Αττικής, Δέσποινα Καζακοπούλου Δ/ντρια ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας, Νίκος Γκόβας Υπ Πολιτιστικών Ανατ. Αττικής,, Μαρία Χατζή Υπ. Πολιτιστικών Δ΄Αθήνας, Βασίλης Ψαλλιδάς Δ/ντης 1ου Γυμνασίου Βούλας, Δέσποινα.Γραβανίδου εκπαιδευτικός Γραμματέας του Προγράμματος «Λαογραφία».

 

Με την ευγενική υποστήριξη των:

1ου Γυμνασίου Βούλας, 1ου και 2ου Δημοτικού Σχολείου Βούλας, Σύλλογος Γονέων 1ου Γυμνασίου Βούλας, 3ο Νηπιαγωγείο Βούλας, Επιτροπή Παιδείας Δήμου Βούλας.

 

Γραμματειακή στήριξη: Εύη Παπαδοπούλου, ΓΡΑΣΕΠ 1ο Λύκειο Αργυρούπολης, Μαρία Ευγενικού Δ΄ Δ/νση,

 

 

Βιογραφικά (αλφαβητικά)

 

Ο Μηνάς Αλ. Αλεξιάδης είναι Καθηγητής Λαογραφίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Γεννήθηκε το 1948 στις Μενετές Καρπάθου του νομού Δωδεκανήσου. Σπούδασε Μεσαιωνική και Νεότερη Ελληνική Φιλολογία και Λαογραφία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, απ’ όπου αποφοίτησε το 1972 με βαθμό «Άριστα». Σε όλη τη διάρκεια των σπουδών του ήταν υπότροφος του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών. Μετά τη στρατιωτική του θητεία (1973-1975) διορίστηκε καθηγητής στο Λύκειο Καρπάθου (1975-1977). Το 1976 πήρε πτυχίο Proficiency στην Αγγλική γλώσσα και το 1982 αναγορεύτηκε διδάκτορας Λαογραφίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με βαθμό «Άριστα». Έκανε συμπληρωματικές σπουδές Κοινωνικής και Πολιτισμικής Ανθρωπολογίας, Εθνογραφίας και Λαογραφίας στο University College και στο London School of Economics του Πανεπιστημίου του Λονδίνου (1982-1983 και 1989-1990). Υπηρέτησε ως βοηθός (1977-1982), επιμελητής και λέκτορας (1982-1986) λαογραφίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Το 1986 εξελέγη επίκουρος καθηγητής και το 1992 αναπληρωτής καθηγητής στον Τομέα Λαογραφίας του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ίδιου Πανεπιστημίου. Το 1993 εξελέγη και διορίστηκε (1994) αναπληρωτής καθηγητής Λαογραφίας στον Τομέα Ανθρωπιστικών Σπουδών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δ. Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών και το 1997 εξελέγη ομόφωνα και παμψηφεί τακτικός καθηγητής. Το 1982 του απονεμήθηκε το Πανδωδεκανησιακό βραβείο του Ιδρύματος Μοσκόβη για λαογραφική εργασία του, το 1995 ο Χρυσός Σταυρός της Εκκλησίας της Δωδεκανήσου (από τον Μητροπολίτη Καρπάθου και Κάσου Αμβρόσιο) και το 2000 ο Χρυσός Σταυρός της Αρχιεπισκοπής Θυατείρων και Μεγάλης Βρετανίας του Οικουμενικού Πατριαρχείου (από τον Αρχιεπίσκοπο Γρηγόριο). Έλαβε επίσης τιμητικές διακρίσεις για το έργο και την προσφορά του από πολιτιστικούς φορείς. Διετέλεσε Honorary Research Associate στο Kings College του Πανεπιστημίου του Λονδίνου (1989-1990) και διευθυντής του Πολιτιστικού Ιδρύματος Δωδεκανήσου (Αθήνα: 1992-1995). Είναι τακτικός εταίρος της Ελληνικής Λαογραφικής Εταιρείας (Γενικός Γραμματέας του Δ.Σ.), της Αγγλικής Λαογραφικής Εταιρείας, της Αμερικανικής Λαογραφικής Εταιρείας, της Ελληνικής Ανθρωπιστικής Εταιρείας, της Εταιρείας Ελλήνων Φιλολόγων, της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων, του Φιλολογικού Συλλόγου «Παρνασσός», της Δωδεκανησιακής Ιστορικής και Λαογραφικής Εταιρείας (Ειδικός Γραμματέας του Δ.Σ.), της Εταιρείας Καρπαθιακών Μελετών (Αντιπρόεδρος Δ.Σ.) και της Ένωσης Δωδεκανήσιων Καθηγητών Πανεπιστημίου. Είναι επίσης κριτής του διεθνούς επιστημονικού περιοδικού Folklore. Είναι μέλος Εξεταστικών Επιτροπών του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών από το 1992. Εισηγητής και μέλος Εκλεκτορικών Σωμάτων για εκλογή Διδακτικού Προσωπικού σε Τμήματα των Πανεπιστημίων Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων, Χαροκοπείου, Πατρών, Θεσσαλίας, Θράκης, Ιονίου, Αιγαίου, Δυτικής Μακεδονίας, Πελοποννήσου και Κύπρου. Συνεργάζεται με ανταλλαγή επιστημονικών πληροφοριών με την Αγγλική Λαογραφική Εταιρεία (Λονδίνο), την Αμερικανική Λαογραφική Εταιρεία (Ουάσιγκτον) και το Nordic Institute of Folklore (Turku Φινλανδίας). Συνέγραψε βιβλία και μελετήματα για τον Ελληνικό λαϊκό πολιτισμό. Δημοσίευσε επίσης πολλά άρθρα, βιβλιοκρισίες, επιφυλλίδες κ.ά. σε περιοδικά, εφημερίδες, εγκυκλοπαιδείες, προλόγους σε βιβλία και έλαβε μέρος σε Ελληνικά και διεθνή συνέδρια Λαογραφίας και Πολιτισμού (Πρόεδρος Οργανωτικής Επιτροπής σε τρία από αυτά). Έδωσε ακόμη διαλέξεις και μαθήματα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι συνεργάτης των εφημερίδων ΤΟ ΒΗΜΑ και Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
 

Ο Νίκος Γκόβας σπούδασε μαθηματικά, θέατρο και παιδαγωγικά στην Ελλάδα, στην Αγγλία και στην Αυστραλία και έχει συνεργαστεί ως ηθοποιός, μουσικός, σκηνοθέτης και εμψυχωτής νεανικών θεατρικών εργαστηρίων με Δημοτικά Θέατρα, ΔΗΠΕΘΕ, Πανεπιστήμια και ανεξάρτητες ομάδες. Το 1994 ιδρύει στο Λονδίνο με άλλους καλλιτέχνες το Theatre Lab Company (βραβείο Hellenic Foundation Award 1997) και σκηνοθετεί τις παραστάσεις του μέχρι το 1998 (European Festival of Theatre in Camden London, Διεθνές Φεστιβάλ «Θεατρική Άνοιξη» στη Θεσσαλονίκη, κά). Είναι εκπαιδευτικός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση από το 1982, συντονιστής πολιτιστικών προγραμμάτων στη Ανατ. Αττική από το 1998 και έχει συνεργαστεί σε επιμορφωτικά και πιλοτικά προγράμματα για το θέατρο στην εκπαίδευση με ΠΕΚ, το Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Central School of Speech and Drama (UK), το Winchester University (UK), το πρόγραμμα Μελίνα, Δημοτικά Θέατρα, επαγγελματικές Ενώσεις κ.ά.. Έχει γράψει και επιμεληθεί βιβλία και άρθρα για το θέατρο και την εκπαίδευση, είναι εισηγητής και συντονιστής του προγράμματος «εκπαίδευση & θέατρο», πρόεδρος στην επιστημονική ένωση «Πανελλήνιο Δίκτυο Για Το Θέατρο στην Εκπαίδευση» και έχει τιμηθεί με το διεθνές βραβείο «Grozdanin Kikot» (2002) για την συμβολή του στην ανάπτυξη του θεάτρου/δράματος στην εκπαίδευση. To 2003 εξέδωσε το «Για ένα νεανικό δημιουργικό θέατρο: ασκήσεις, παιχνίδια, τεχνικές» εκδ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ.

 

Η Ρέα Κακάμπουρα είναι απόφοιτος του Ιστορικού-Αρχαιολογικού Τμήματος της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (ειδίκευση στην Ιστορία). Κατά τη διάρκεια των σπουδών της παρακολούθησε σεμινάρια λαογραφίας και κοινωνικής ανθρωπολογίας στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Το 1998 αναγορεύτηκε διδάκτωρ Κοινωνικής Λαογραφίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει διδάξει στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων το αντικείμενο «Εισαγωγή στις Κοινωνικές Επιστήμες», ενώ από το 2002 εργάζεται στο Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών ως Λέκτορας στο αντικείμενο της «Ελληνικής Λαογραφίας». Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στην έρευνα τοπικών συλλόγων και διαχείρισης της παράδοσης στη σύγχρονη εποχή, σε θεωρητικά ζητήματα της λαογραφικής επιστήμης, στις αφηγήσεις ζωής ως ποιοτικής μεθόδου διερεύνησης των διυποκειμενικών νοημάτων της κοινωνικής πραγματικότητας και ως διδακτικής τεχνικής προσέγγισης του λαϊκού πολιτισμού στην εκπαίδευση και στη μεθοδολογία και θεματολογία της διδασκαλίας του λαϊκού πολιτισμού στην εκπαίδευση. Έχει συμμετάσχει σε λαογραφικά και παιδαγωγικά συνέδρια με ανακοινώσεις. Έχει δημοσιεύσει άρθρα και μελέτες σε επιστημονικά περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων και το βιβλίο «Ανάμεσα στο αστικό κέντρο και τις τοπικές κοινωνίες: Οι σύλλογοι της επαρχίας Κόνιτσας στην Αθήνα, Πνευματικό Κέντρο Δήμου Κόνιτσας, 1999. Είναι συνεργάτης της Σχολικής Εγκυκλοπαίδειας Πατάκης -  Oxford, στην οποία συνέταξε και επιμελήθηκε λήμματα λαογραφίας και κοινωνικής ανθρωπολογίας. Έχει διδάξει τα αντικείμενα «Παράδοση και νεοτερικότητα στο λαϊκό πολιτισμό», «Διδακτικές προσεγγίσεις του λαϊκού πολιτισμού» και άλλα, σε πολλά προγράμματα και σεμινάρια που απευθύνονταν σε εκπαιδευτικούς («Πρόγραμμα Επανεκπαίδευσης των Δασκάλων Πτυχιούχων Παιδαγωγικών Ακαδημιών Αλλοδαπής», «Πρόγραμμα Ακαδημαϊκή και Επαγγελματική Αναβάθμιση Λειτουργών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, σεμινάρια σχολικών συμβούλων, πρόγραμμα «Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο» του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, στα Ι.Ε.Κ. Προσχολικής Αγωγής Δραστηριοτήτων και Έκφρασης, της Βάρης και του Αγίου Δημητρίου κ.λπ.).  Το ακαδημαϊκό έτος 1997-1998 συμμετείχε ως αναπληρώτρια επιστημονική υπεύθυνη -επιστημονικός υπεύθυνος ήταν ο καθηγητής Μ. Γ. Μερακλής- σε ερευνητικό πρόγραμμα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου στα Σχολεία Εφαρμογής Πειραματικών Προγραμμάτων στην Εκπαίδευση, με θέμα Η Διδασκαλία του Λαϊκού Πολιτισμού στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όπου επιμελήθηκε  το επιμορφωτικό και διδακτικό υλικό, και συνέταξε ένα πιλοτικό Αναλυτικό Πρόγραμμα των μαθημάτων. Το πρόγραμμα αυτό έχει ενταχθεί στην Ευέλικτη Ζώνη του Δημοτικού Σχολείου. Είναι μέλος επιστημονικών εταιρειών και ομάδων, όπως της Ελληνικής Λαογραφικής Εταιρείας, της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων , της Ομάδας Διεπιστημονικής Έρευνας και Μεθοδολογίας, του Μουσείου Επιστημών και Τεχνών της Πρέβεζας.

 

Ο Νίκος Παΐζης είναι μαθηματικός, συνεργάτης του Εργαστηρίου Σχεσιοδυναμικής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης  του Πανεπιστημίου Πατρών και καθηγητής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Από το 1993 έως το 1994 διετέλεσε ειδικός συνεργάτης στο Γραφείο του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Από το 1994 ο Νίκος Παΐζης είναι Πρόεδρος της Κεντρικής Επιτροπής Συντονισμού του Προγράμματος «ΜΕΛΙΝΑ – Εκπαίδευση και Πολιτισμός» του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και του Υπουργείου Πολιτισμού. Στην πειραματική εφαρμογή του Προγράμματος "ΜΕΛΙΝΑ - Εκπαίδευση και Πολιτισμός" συμμετείχαν ενενήντα δύο (92) Δημοτικά Σχολεία από την Ελλάδα και δυο (2) από την Κύπρο (1995-2001), ενώ από το Σεπτέμβριο του 2001 το Πρόγραμμα ΜΕΛΙΝΑ γενικεύεται στο Νομό Χανίων.

 

Η Μαρία Χατζή είναι είναι υπεύθυνη πολιτιστικών θεμάτων και Καλλιτεχνικών αγώνων στη Δ΄Δ/νση ΔΕ Αθήνας. Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. (Πτυχίο Ιστορίας και Αρχαιολογίας, πτυχίο Κλασικής Φιλολογίας, Μεταπτυχιακό στη Συστηματική Φιλοσοφία – Ειδίκευση στην Αισθητική) και είναι υποψήφια Διδάκτωρ στη Φιλοσοφία. Παρακολούθησε τριετή κύκλο θεατρικών σπουδών ( Μαρίνειο Μορφωτικό Κέντρο Δήμου Ελληνικού), το πρόγραμμα για Κατάρτιση στα θεωρητικά και πρακτικά προβλήματα του Αρχαίου Δράματος (Κέντρο έρευνας Αρχαίου Ελληνικού Δράματος ΔΕΣΜΟΙ. 1992) και πολλά σεμινάρια σχετικά με την παιδαγωγική Θεάτρου. Επιμορφώθηκε στα ΠΕΚ και στο ΣΕΠ. Παρακολούθησε τριετή κύκλο μαθημάτων για αυτογνωσία, επικοινωνία, συμβουλευτική γονέων στο Κέντρο Διερεύνησης Ανθρωπίνων Σχέσεων 2002-5. Επίσης σεμινάρια σχετικά με τη ψυχολογία του εφήβου και τα προβλήματα της εφηβικής ηλικίας, Αθήνα 1986, Oxford England, 1998 και Ostend Belgium 2002.Συμμετείχε ως ηθοποιός στη θεατρική ομάδα του Δήμου Ελληνικού, στις θεατρικές παραστάσεις των ετών1992-1994. Παρακολούθησε μαθήματα εικαστικών τεχνών στη σχολή Καλών Τεχνών του Ν. Πισσά 1994-7  και είχε δάσκαλός της το  ζωγράφο Γ. Κουζούνη 1998.Εχει πάρει μέρος σε 4 εκθέσεις ζωγραφικής. Συμμετείχε σε διεθνή συνέδρια Φιλοσοφίας στην Ελλάδα και στην Πραιτόρια της Νότιας Αφρικής ως διοργανώτρια και εισηγήτρια. Ως μέλος της Unesco,  Πρόεδρος του Συλλόγου Γυναικών Γλυφάδας, μέλος του Πολιτιστικού Κέντρου του Δήμου Γλυφάδας και του Πολιτιστικού τμήματος της ΕΛΜΕ, διοργάνωσε Φεστιβάλ και σκηνοθέτησε θεατρικές  παραστάσεις  και άλλες εκδηλώσεις στους Δήμους Ελληνικού, Γλυφάδας και Ανζαί (Γαλλία ). Διοργάνωσε επίσης πολιτιστικές και εκπαιδευτικές ανταλλαγές μαθητών και καθηγητών σε χώρες της Ευρώπης και USA. Έχει διασκευάσει έργα, έχει γράψει μονόπρακτα για παιδιά και άρθρα για τις καλές τέχνες, τη φιλοσοφία και το περιβάλλον.

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

 

Τίτλος Εργαστηρίου: «Πολιτιστική κληρονομιά: το θέμα, το βίωμα, η αποδοχή»

Εμψυχωτής Νίκος Παΐζης,

Συντονιστής Νίκος Γκόβας

 

Μια μεγάλη αγάπη και ένα μεγάλο στοίχημα η πολιτιστική μας κληρονομιά. Ίδιαίτερα η ζωντάνια κι όχι ο θάνατος του Λαϊκού μας Πολιτισμού.

Μαζί θα διερευνήσουμε τα ακόλουθα ερωτήματα:

1) Πώς επιλέγεται το θέμα. και γιατί;

2) Πώς γίνεται η επεξεργασία του και οργανώνεται η αναζήτηση.

3) Ποια στάδια υπάρχουν. Η επίσκεψη. Ο ρόλος του βιώματος.

4) Η ισορροπία ανάμεσα στο γνωστικό και στο συγκινησιακό.

5) Η αποδοχή και ο πλούτος του διαφορετικού.

 

 

 Τίτλος Εργαστηρίου: «Γραπτός και Προφορικός λόγος στην Παραδοσιακή και Σύγχρονη (Νεωτερική) Φιλολογική Λαογραφία (Θεωρητική - Μεθοδολογική Προσέγγιση και Συζήτηση)»

Εμψυχωτής Μηνάς Αλ. Αλεξιάδης

Συντονίστρια Νικολέττα Περπατάρη

 

Α. Παροιμίες

Β. Αινίγματα

Γ. Παραμύθια

Δ. Νανουρίσματα

Ε. Λαϊκές Αυτοβιογραφίες

ΣΤ. Λαϊκή Ποίηση

Ζ. Λαϊκός Τύπος

 

Τίτλος Εργαστηρίου: «Μέθοδος και προτάσεις διδασκαλίας του λαϊκού πολιτισμού στην εκπαίδευση»

Εμψυχώτρια Ρέα Κακάμπουρα

Συντονίστρια Μαρία Χατζή

 

Α. Πολιτισμική ταυτότητα και οικογένεια: Διαγενεακές προσεγγίσεις στη σχολική πράξη. Ανάλυση της βιογραφικής μεθόδου.

Β. Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία. Μέθοδος project.

Γ. Επισκόπηση θεωρητικής και παιδαγωγικής λαογραφικής βιβλιογραφίας.

Δ. Εκπαιδευτικά προγράμματα λαογραφικών μουσείων.