Το σχολικό έτος 2022 – 2023 το σχολείο μας, το 1ο ΕΠΑΛ Βάρης, με χαρά υλοποίησε για 2η συνεχή χρονιά το σχέδιο κινητικότητας «Erasmus+» με τίτλο «Πράσινη ενέργεια», κωδικό αριθμό -EL01-KA122-VET-000030830 και OID number E10229228. Στόχος του φετινού σχεδίου ήταν να μάθουν οι μαθητές για την διαχείρηση υδάτινων πόρων και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Το πρόγραμμα φέτος υλοποιήθηκε στην Ισπανία και συγκεκριμένα στην Γρανάδα , το διάστημα 24 Σεπτεμβρίου – 7 Οκτωβρίου 2023, με τη συμμετοχή 15 μαθητών και 3 εκπαιδευτικών με μεγάλη επιτυχία.

Για 2 εβδομάδες οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την καθημερινότητα και τον πολιτισμό της Γρανάδας, και να βιώσουν από κοντά την εφαρμογή πολιτικών ανάπτυξης και διαχείρισης των υδατικών πόρων, μέσω σχεδιασμού, υλοποίησης και βέλτιστης λειτουργίας έργων υποδομής και παρεμβάσεων διαχείρισης τόσο της προσφοράς όσο και της ζήτησης, πχ. μέσω μέτρων εξοικονόμησης και επαναχρησιμοποίησης του νερού. Ταυτόχρονα το πιο σημαντικό όμως ήταν η ταυτόχρονη επαφή των μαθητών με την παραγωγή ενέργειας δια μέσω φωτοβολταικών πάρκων, ώστε να συνδέσουν την διαχείριση των υδατικών πόρων που συναρτάται άμεσα με πολλές πτυχές της διαχείρισης ενέργειας και συγκεκριμένα με την παραγωγή, την αποθήκευση και την κατανάλωση ενέργειας.
Συγκεκριμένα οι μαθητές ακολούθησαν το σύνολο του προγράμματος, πραγματοποιώντας επισκέψεις σε φράγματα, σταθμούς διαχείρισης και επεξεργασίας πόσιμου νερού της πόλης, ώστε να αξιολογήσουν τον βαθμό ανάπτυξης των έργων αξιοποίησης των επιφανειακών νερών στη πόλη της Γρανάδας. Βίωσαν την ύπαρξη της τεχνολογίας της πληροφορικής στην
βελτίωση των δυνατότητων της εκμετάλλευσης πόρων είτε λόγω κλιματικών αλλαγών και λόγω της εντεινόμενης ρύπανσης των νερών σε συνδυασμό με τις υιοθετημένες και από τη Ευρωπαική Ενωση αυστηρότερων απαιτήσεων ως προς την προστασία των υδρόβιων οικοσυστημάτων, επιβάλλοντας περιορισμούς στη διαχείριση της ζήτησης και να μην θεωρούνται πλέον ως δεδομένες οι παραδοσιακές καταναλώσεις, οι παραδοσιακές απώλειες, η αδιαφορία ως προς τις δυνατότητες επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης καθώς και η παραδοσιακή μέθοδος κοστολόγησης και τιμολόγησης του νερού.

Το τελικό μέρος της εκπαίδευσης οι μαθητές βίωσαν την λειτουργία φωτοβολταικών πάρκων στην συμβολή της προστασίας του περιβάλλοντος, καθώς και την η ανάπτυξη καινοτόμων ιδεών και εφαρμογών όπως είναι τα ηλιακά panels. Σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές εργάστηκαν πάντα σε ομάδες σε πνεύμα συνεργασίας και αλληλοσεβασμού.

Μέσω της υλοποίησης του έργου οι μαθητές του σχολείου μας, όχι μόνο ήρθαν σε επαφή με νέες τεχνολογίες και πρωτοποριακές εφαρμογές που αξιοποιούν την διαχείριση υδάτινων πόρων και την ηλιακή ενέργεια, αλλά αποφάσισαν να εφαρμόσουν αντίστοιχες ιδέες για την ενεργειακή αυτονομία εργαστηριακών εγκαταστάσεων του σχολείου.
Κατά τη διάρκεια της παραμονής στη Γρανάδα πραγματοποιήθηκαν πολλές περιηγήσεις και επισκέψεις σε μέρη ιστορικής σημασίας, δίνοντας τη δυνατότητα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς να γνωρίσουν καλύτερα τη χώρα την ιστορία και τον πολιτισμό της. Ήταν τέλος μια σημαντική ευκαιρία για να εξασκήσουν οι μαθητές τις γλωσσικές τους ικανότητες στα Αγγλικά.

Ολοκληρώνοντας μπορούμε να πούμε ότι το φετινό εκπαιδευτικό πρόγραμμα βοήθησε τους μαθητές να καλλιεργήσουν την ομαδικότητα, να κατανοήσουν την αξία της επαγγελματικής κατάρτισης. Τους ώθησε την παραγωγή νέων καινοτόμων ιδεών στον τομέα της πράσινης και ειδικότητα της ηλιακής ενέργειας και των τρόπων αξιοποίησής της.
Πρόκειται για μια μοναδική εμπειρία για τους μαθητές μας η οποία μόνο θετικά στοιχεία μπορεί να τους προδώσει στο επαγγελματικό τους μέλλον.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση