Τα έργα eTwinning “Sustainable Energy in the Era of Crises-a challenge for future Decision Makers”, “Water Environment and The Sustainable Development Goals” & “Dade’s journey of change”, στα οποία συμμετείχε το 1ο Γυμνάσιο Βάρης ως εταίρος, μετά τις Εθνικές Ετικέτες Ποιότητας και το 1ο Εθνικό Βραβείο στον 19ο Εθνικό Διαγωνισμό για το έργο “Dade’s journey of change”, βραβεύτηκαν και με Ευρωπαϊκές Ετικέτες Ποιότητας! Αυτό σημαίνει ότι η εργασία των μαθητών και των υπεύθυνων εκπαιδευτικών των συνεργαζόμενων σχολείων έχει αναγνωριστεί στο υψηλότερο Ευρωπαϊκό επίπεδο για την τελειότητά της, αποτελώντας παράδειγμα επιτυχημένης ευρωπαϊκής συνεργασίας.
Πρόκειται για τρία Ευρωπαϊκά καινοτόμα έργα στα οποία συμμετείχαν μαθητές από τη Β΄ και Γ ΄ Γυμνασίου του σχολείου μας. Τα έργα υλοποιήθηκαν, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2023-2024, στο πλαίσιο του μαθήματος των Αγγλικών με υπεύθυνη καθηγήτρια τη Δρ Αικατερίνη Ρεντζελά, εκπαιδευτικό Αγγλικής .
Στα έργα συμμετείχαν μαθητές σχολείων από το Βέλγιο, τη Γερμανία, την Εσθονία, την Ελλάδα, την Ισπανία, την Ιταλία, την Πολωνία την Πορτογαλία, τη Λιθουανία, τη Σουηδία και την Τουρκία.
Το έργο “Sustainable Energy in the Era of Crises–a challenge for future Decision Makers” επικεντρώθηκε στα θέματα της ενέργειας, των θέσεων εργασίας του μέλλοντος, της αειφόρου ενέργειας και της ανάπτυξης. Η κεντρική ιδέα του έργου με τίτλο “Water Environment and The Sustainable Development Goals” ήταν η συσχέτιση του υδάτινου περιβάλλοντος με τους στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης. Το έργο “Dade’s journey of change” είχε κύριο στόχο την εξερεύνηση και κατανόηση των σύγχρονων προκλήσεων (απώλεια βιοποικιλότητας, κλιματική αλλαγή, τεχνολογίες αιχμής, παγκοσμιοποίηση, μετανάστευση, ευημερία κ.ά) από νέους που σκέφτονται έξω από το πλαίσιο, είναι ανοιχτοί στην αλλαγή, έχοντας μια αμερόληπτη θέαση.
Σε όλα τα έργα, στις διακρατικές ομάδες μαθητών που συγκροτήθηκαν, οι μαθητές συζήτησαν, επιχειρηματολόγησαν και δημιούργησαν συνεργατικές παρουσιάσεις, βίντεο, αφίσες, ψηφιακά περιοδικά και ψηφιακούς τόμους. Με αυτό τον τρόπο οι μαθητές μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους με τους μαθητές των ευρωπαϊκών χωρών, βελτίωσαν τις δεξιότητες προφορικού και γραπτού λόγου στην αγγλική γλώσσα, κατανόησαν τη σύγχρονη πραγματικότητα και τις προκλήσεις της, ανέπτυξαν υπευθυνότητα και κριτική σκέψη, απέκτησαν κουλτούρα αλληλοσυνεργασίας με ταυτόχρονη βελτίωση του ψηφιακού γραμματισμού τους με την εξοικείωσή τους με τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας.
Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και την υπεύθυνη εκπαιδευτικό.